Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom Tęcza w Oławie

Poznaj bliżej nasz zespół

Strona główna > Stowarzyszenie > Nasz zespół

Nasz zespół

Zarząd Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom „Tęcza” w Oławie

Wiesława Pohoriło

Prezes

Ryszard Puzio

Sekretarz Zarządu

Agnieszka Gliwa

Skarbnik

Adrianna Suchocka

Członek Zarządu

Beata Górska

Członek Zarządu

Maria Grocholska

Członek Zarządu

Beata Miazga

Członek Zarządu

Administracja

Violetta Piątkowska

Absolwentka Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wydział Zarządzania i Informatyki o specjalizacji Zarządzanie Przedsiębiorstwem, certyfikowany coach.

W SPD Tęcza odpowiadam za

– koordynacją i pisanie  projektów

– obsługę Social Media

– fundraising

– utworzenie Zakładu Aktywności Zawodowej

Ewelina Puzio

Jestem magistrem pedagogiki, posiadającą uprawnienie do wykonywania zawodu pracownika socjalnego.  Ukończyłam studia I stopnia na wydziale historyczno – pedagogicznym w Wyższej Szkole Humanistyczno – Ekonomicznej w Brzegu oraz studia II studia na Uniwersytecie Opolskim.

W recepcji Stowarzyszenia Pomocy dzieciom „Tęcza” w Oławie pracuję od 2016  na stanowisku  pracownika administracyjno – biurowego.

Przyjmuję interesantów, udzielam wszelkich informacji pacjentom, współpracuję z rodzicami, opiekunami i terapeutami. Zajmuję się archiwizacją dokumentów, rejestrem korespondencji.  Jestem tam gdzie jestem potrzebna .

Terapeuci

Rehabilitacja ruchowa

Adrianna Suchocka
Wykształcenie

Absolwentka Wydziału Rehabilitacji Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu.

Zakres działania

Praktyka zawodowa od 2001 roku. Specjalizuje się w diagnostyce i rehabilitacji niemowląt i dzieci, w szczególności wcześniaków. W swojej pracy stosuje cały wachlarz metod terapeutycznych. Specjalizuje się również w rehabilitacji i nauce pływania niemowląt i dzieci metodą Halliwick w wodzie.

Wybrane kursy i szkolenia

* NDT – Bobath, z rozszerzeniem o kurs Baby Bobath;
* Masaż Shantala
* Kinesjotaping
* diagnostyka pod kątem rozwoju Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej
* diagnostyka Matoda Prechtla ( wcześniaki i niemowlęta do 15 tyg. życia)

Marta Orzechowska
Wykształcenie

Mgr fizjoterapii, absolwentka
Akademii Wychowania
Fizycznego we Wrocławiu na kierunku Fizjoterapia.

Zakres działania

Specjalizuje się w pracy z niemowlakami oraz starszymi dziećmi. Pierwsze doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywałam w 2012 roku w Ośrodku Hipoterapii i Terapii NDT-Bobath „Sobieska”, gdzie uzyskałam tytuł instruktora rekreacji ruchowej z hipoterapii, następnie rozpoczęłam pracę w Stowarzyszeniu Pomocy Dzieciom Tęcza w Oławie. Cały czas podnoszę swoje kwalifikacje robiąc wiele szkoleń i kursów

Wybrane kursy i szkolenia

-Terapia Neurorozwojowa NDT Boabth kurs podstawowy jak i Kurs Diagnostyki i Terapii neurorozwojowej Niemowląt

-Terapia manualna u dzieci

-Terapia tkanek miękkich w pediatrii

– PNF

-Gimnastyka dla kobiet w ciąży

-Basic and advance level kinesitaping course

-Kurs podstawowy Halliwick

-Neurorozwojowa diagnostyka i terapia niemowląt i dzieci starszych z zaburzeniami ośrodkowego układu nerwowego

Anna Drużbicka
Wykształcenie

Mgr fizjoterapii , absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu na wydziale Fizjoterapia.
Certyfikowany terapeuta metody FITS i Integracji Sensorycznej.

Zakres działania

Specjalizuje się w diagnostyce i terapii skolioz oraz w leczeniu wad postawy ( dysfunkcje w obrębie stóp i kolan, asymetrie tułowia, wady klatki piersiowej).Pracuje z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami na poziomie integracji sensorycznej.

Wybrane kursy i szkolenia

– Funkcjonalna Indywidualna Terapia Skolioz FITS
– Integracja Sensoryczna I I II stopnia
– PNF podstawowy
– PNF w pediatrii
– Kinesiology taping podstawowy
– Kinesiology taping w pediatrii
– Terapia ręki i ergoterapia w pediatrii oraz ich wpływ na rozwój dzieci z grupy ryzyka
– terapia taktylna wg dr Swietłany Masgutowej

Agata Słobodecka
Wykształcenie

Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, Wydział Fizjoterapii

Zakres działania

Od 14 lat pracuje w spdtecza w Olawie , specjalizuje sie w pracy z dziecmi z uszkodzeniami ukladu nerwowego. Na co dzien pracuje z dziecmi z zaburzeniami integracji sensorycznej, wadami postawy

Wybrane kursy i szkolenia

Kurs Integracji Sensorycznej I i II stopnia
Kurs Terapii Cranio – Sacralnej (Terapia Czaszkowo- Krzyżowa) „The Upledger Institute”
Kurs Terapii Cranio – Sacralnej Manipulacje Wisceralne „The Upledger Institute”
Kurs PNF
Kurs PNF w Pediatrii
Kinesiotaping w Pediatrii
Kurs Terapii Ręki
Kurs Terapia tkanek miękkich w pediatrii
Kurs Skolioza w aspekcie neurokinezjologicznym
Kurs Metody wspomagania rozwoju dzieci wg Sally Goddard
Kurs Masażu Shantala
Kurs Metody Weroniki Sherbone
Kurs nauki pływania osób niepełnosprawnych wg Metody Hallwick
Kurs „Wczesne wspomaganie i rehabilitacja dzieci ryzyka” na Akademii Medycznej
Warsztaty z zastosowaniem ustno- twarzowej terapii regulacyjnej według koncepcji Castillo Moralesa

Agnieszka Gęsior

WYKSZTAŁCENIE:

mgr fizjoterapii- absolwentka wydziału fizjoterapii wrocławskiej AWF

oligofrenopedagog

UKOŃCZONE KURSY:

1.Certyfikowany terapeuta metody Vojty

Ukończony kurs:” Zastosowanie kinezjologii rozwojowej wg Vojty u niemowląt, dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi”

2. Certyfikowany terapeuta Koncepcji Castillo-Morales

3.Certyfikowany terapeuta Integracji Sensorycznej

4.Pozostałe certyfikaty:

” Wielowymiarowa terapia manualna stóp”

„Terapia ręki”

” Nauka pływania wg Koncepcji Hallwicka”

” Nowoczesne metody fizjoterapii w praktyce”

” Terapia mięśniowo-powięziowych punktów spustowych z diagnostyką funkcjonalną narządu ruchu”

” Kurs podstawowy PNF”

Pierwsza część kursu NDT Bobath

Specjalizuje się w pracy z noworodkiem, niemowlęciem , dzieckiem starszym oraz młodzieżą z deficytami ruchowymi na tle zaburzeń neurologicznych i ortopedycznych.

Terapia logopedyczna

Jolanta Czech
Wykształcenie

Logopeda ogólny i kliniczny, technolog żywności i żywienia człowieka

Zakres działania

Specjalista zajmujący się kształtowaniem mowy, zapobieganiem jej zaburzeniom i ich usuwaniem. Pracuje jako terapeuta mowy dzieci z zaburzeniami mowy u pacjentów z autyzmem i zespołem Aspergera, niepełnosprawnością intelektualną, niedosłuchem, mózgowym porażeniem dziecięcym, zespołem Downa, dyslalią oraz zaburzeniami dyslektycznymi. W pracy terapeutycznej dominuje metoda Dyna-Lingua M.S oparta na rozwijaniu oraz usprawnianiu mowy i myślenia.

Wybrane kursy i szkolenia

Kursy: Metoda psychostymulacyjna „ Dyna – Lingua M.S.”
Szkolenia:
W świecie dziecięcych zmysłów – sensodydaktyka. – poziom II
Kreatywne metody pracy w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej. – poziom II
Zobacz, jaki jestem. Jak wspierać indywidualny rozwój dziecka w wieku przedszkolnym? – poziom II

Izabela Siedlecka
Wykształcenie

Instruktor Rekreacji Ruchowej – specjalność Hipoterapia
Terapeuta metody PNF
Terapeuta Integracji Sensorycznej
Terapeuta Kinesiology Taping

Zakres działania

Od 20 lat pracuję z dziećmi z niepełnosprawnością prowadząc ich nauczanie, rewalidację, terapię. W Stowarzyszeniu Tęcza zajmuję się terapią logopedyczną głównie dzieci w wieku szkolnym m.in. komunikacją alternatywną, pracą z dziećmi z autyzmem, Zespołem Downa, afazją.

Wybrane kursy i szkolenia

Ukończyłam m.in.:
Szkolenie Makaton
SZKOLENIE Z ZAKRESU OCENY EFEKTYWNOŚCI POROZUMIEWANIA SIĘ DZIECI NIEMÓWIĄCYCH Z UŻYCIEM NARZĘDZIA „SPRAWDŹ, JAK SIĘ POROZUMIEWAM” – I, II, III STOPIEŃ DR GRYCMAN
METODA WERBO-TONALNA
TERAPIA BEHAWIORALNA
TERAPIA MIOFUNKCJONALNA WG ANITY KITTEL
NIEDOKSZTAŁCENIE MOWY O TYPIE AFAZJI
CYKL SZKOLEŃ Z ZAKRESU METODY KRAKOWSKIEJ

Aleksandra Korycka
Anna Damjan
Wykształcenie

Logopeda – neurologopeda kliniczny, spec. wczesnej interwencji logopedycznej, absolwentka Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu.

Zakres działania

Konsultacje oraz terapia logopedyczna i neurologopedyczna, obejmująca zaburzenia mowy i komunikacji, zaburzenia funkcji oralnych oraz zaburzenia karmienia u dzieci :
• wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dzieci z grupy wysokiego ryzyka, terapia wcześniaków;
• terapia neurologopedyczna dzieci z wadami genetycznymi i rozwojowymi;
• terapia dzieci z zaburzeniami ssania i połykania, gryzienia i żucia;
• terapia dzieci i dorosłych z porażeniem nerwu twarzowego;
• terapia dzieci z obniżonym i ze wzmożonym napięciem mięśniowym;
• terapia typowych wad wymowy w oparciu o usuwanie dysfunkcji oddychania i połykania jako najczęstszych przyczyn wad artykulacyjnych;
• terapia zaburzeń komunikacji w przebiegu chorób neurologicznych;

Wybrane kursy i szkolenia

• Terapeuta ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia;
• „Terapia ustno-twarzowa i jej wpływ na rozwój funkcji pokarmowych i mowę u dzieci z grupy ryzyka i dorosłych z zaburzeniami neurologicznymi (Moduł I i II);
• Certyfikowany terapeuta Empathy Dolls;
• Elastyczny Terapeutyczny Taping w logopedii;
• ”Zastosowanie systemu regulatorów MFS” oraz „Interdyscyplinarne podejście do zaburzeń motorycznych jamy ustnej, postawy i zaburzeń wymowy. Stymulatory funkcji motorycznych MFS”;
• „Zaburzenia mowy na tle autyzmu”;
• Terapia Integracji Sensorycznej I stopnia – neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej ;
• „Specyficzne aspekty zaburzeń mowy”;
• „Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce wg integracji
odruchów dr Sally Goddard”

Terapia w Sali Doświadczania Świata

Marta Renk
Jestem certyfikowaną terapeutką metody Snoezelen I°.
Jestem pedagogiem specjalnym, nauczycielką wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnej i terapeutką Integracji Sensorycznej. Nieprzerwanie poszerzam swoją wiedzę i umiejętności uczestnicząc w licznych konkursach, szkoleniach i konferencjach naukowych. Ukończyłam m.in. kursy: HANDLE I°, Terapii ręki, Terapii Neurotaktylnej, Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne i Pedagogiki Marii Montessori. Pasjonuję się metodą Montessori, korzystam z niej podczas zajęć, a w wolnym czasie wykonuję pomoce naukowe inspirowane jej założeniami. W przyszłości planuję poszerzyć wiedzę z zakresu dietetyki i jej wpływu na funkcjonowanie dzieci z zaburzeniami w rozwoju, w szczególności z trudnościami neurorozwojowymi.
Wolny czas spędzam aktywnie jeżdżąc na rowerze lub poszerzając wiedzę z zakresu medycyny naturalnej i zdrowego odżywiania.
Agata Jakubas
Wykształcenie

Mgr pedagogiki specjalnej (specjalizacja: edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną) i pedagogiki opiekuńczej z terapią. Absolwentka i doktorantka Instytutu Pedagogiki Specjalnej na Uniwersytecie Wrocławskim.

Zakres działania

Pedagog specjalny oraz opiekun-terapeuta. Pierwszą styczność z metodą Snoezelen miała podczas realizacji praktyk akademickich w Stowarzyszeniu Pomocy Dzieciom Tęcza „Tęcza”. Obecnie prowadzi indywidualne zajęcia aktywizujące, wspierające i relaksacyjne na Sali mi świat”. Do jej szczególnych zainteresowań zawodowych i badawczych należy ruch self-adwokatury dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną w Polsce i na świecie.

Wybrane kursy i szkolenia

– kurs Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

– Sala Doświadczania Świata – koncepcja Snoezelen i możliwości jej zastosowania

– Komunikacja alternatywna i wspomagająca

– Techniki relaksacyjne w pracy z dziećmi i młodzieżą

–  Dementia Awareness (Surrey Independent Living Council w Londynie)

Paula Bagińska
Międzynarodowy Specjalista Snoezelen, od 2009 r. terapeutka Sali Doświadczania Świata. Pedagog specjalny oraz nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Członek i współtwórczyni polskiego oddziału Międzynarodowego Stowarzyszenia Snoezelen ISNA-MSE. Pasjonatka metody Snoezelen. Zajmuje się profesjonalnym aranżowaniem przestrzeni Sal Doświadczania Świata i doborem jej wyposażenia z uwzględnieniem potrzeb osób z niej korzystających. Prowadzi indywidualne
zajęcia polisensoryczne w Sali Doświadczania Świata z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi z różnymi niepełnosprawnościami, a także tematyczne zajęcia dla grup zorganizowanych. Swoimi doświadczeniami dzieli się ze środowiskiem terapeutycznym podczas prowadzonych szkoleń z zakresu metody Snoezelen oraz konferencji naukowych. Od lat współtworzy i kieruje Drużyną Harcerską Nieprzetartego Szlaku, w skład której wchodzą zarówno dzieci, jak i dorośli z różnymi niepełnosprawnościami. Dodatkowe kursy, m.in.: Integracji Sensorycznej, Stymulacji Sensorycznej wg C. Delacato, Szkolnego Programu Interwencyjnego – Integracji Odruchów Sally Goddard-Blythe, Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, Komunikacji Alternatywnej, Makatonu, Polskiego Języka Migowego

Terapia zajęciowa

Katarzyna Kostrzycka
Wykształcenie

Magister Terapii Zajęciowej, dyplomowany specjalista „Wczesnego wieloaspektowego wspomagania rozwoju dziecka” oraz certyfikowany terapeuta Integracji Bilateralnej.

Zakres działania

Prowadzę zajęcia rewalidacyjne i terapię ręki

Wybrane kursy i szkolenia

• Terapia ustno-twarzowa
• Ergoterapia w pediatrii
• Terapia ręki i jej wpływ na rozwój psychomotoryczny dziecka z zaburzeniami rozwoju

Terapia pedagogiczna

Zbigniew Kowerczyk
Wykształcenie

Mgr pedagogiki specjalnej

– tyflopedagog

– oligofrenopedagog

stopień awansu zawodowego – nauczyciel dyplomowany

Zakres działania

Od 1989 roku nieprzerwanie prowadzi pracę wychowawczo – rewalidacyjną z osobami dotkniętymi zaburzeniami widzenia.
Od 2006 r – rewalidację dzieci i młodzieży o różnych stopniach upośledzeń umysłowych, a także terapię pedagogiczną z uczniami o rozmaitych nieprawidłowościach rozwoju i zachowania (m. in. stymulowanie ogólnego rozwoju – umysłowego, psychicznego, emocjonalnego i poznawczego, korygowanie zaburzonych sfer, wzmacnianie pozytywne, dodawanie wiary we własne możliwości, wyrabianie odpowiedniego podejścia do obowiązków szkolnych, syntetyczności i odpowiedniej motywacji do pracy, ułatwianie opanowania materiału przewidzianego na danym etapie edukacyjnym.

Wybrane kursy i szkolenia

Warsztaty szkoleniowe: „Wczesna interwencja z zastosowaniem ustno – twarzowej terapii regulacyjnej według koncepcji Castillo – Moralesa”,
Kurs instruktażowy dla kierowników wycieczek.

Hipoterapia

Daria Ryczkowska
Wykształcenie

mgr fizjoterapii, absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu

Zakres działania

Zajmuję się rehabilitacją dzieci w wieku przedszkolnym oraz szkolnym. Moimi pacjentami są osoby z problemami pochodzenia neurologicznego, chorobami genetycznymi, przepukliną oponowo-rdzeniowa, autyzmem oraz wadami postawy.

Wybrane kursy i szkolenia

Instruktor Rekreacji Ruchowej – specjalność Hipoterapia
Terapeuta metody PNF
Terapeuta Integracji Sensorycznej
Terapeuta Kinesiology Taping

Stowarzyszenie Tęcza

Jak możesz pomóc

50zł*

* średni koszt 30 min. sesji terapeutycznej

100zł*

* średni koszt 1 godz. sesji terapeutycznej

400zł*

* średni miesięczny koszt terapii jednego podopiecznego

Dzięki Tobie możemy pomagać. Dziękujemy!

Nasze Dzieci

SPD "Tęcza" w Oławie

Naszymi podopiecznymi są dzieci od pierwszych miesięcy życia aż do dorosłości. Oferta Stowarzyszenia skierowana jest w szczególności do dzieci i młodzieży jednak nie stanowi złamania postanowień statutu przyjęcie do rehabilitacji osoby, która już jest pełnoletnia, bądź przekroczyła 26 lat, jeżeli ze względu na swoje indywidualne właściwości powinna zostać objęta opieką terapeutyczną.  Większość  podopiecznych odwiedza nas nawet kilka razy w tygodniu. Z radością obserwujemy jak wielu z byłych podopiecznych  radzi sobie w społeczeństwie, uczęszcza do szkoły,rozwija swoje pasje.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami:

Imię i nazwisko

71 303 81 00, 603 238 631

Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom "Tęcza" w Oławie

ul. Iwaszkiewicza 11 B, 55-200 Oława

tel. 71 303 81 00, 603 238 631

e-mail: spdtecza@wp.pl

REGON: 930955414
NIP: 9121471513
KRS: 0000083236